Dibuix preparatori del projecte escenogràfic d'Aida

Museu de Manresa

Josep Mestres Cabanes

1937

Escena arquitectònica d’interior on es representen les estances de la princesa Amneris envoltada dels seus esclaus i esclaves.

Aquest dibuix preparatori és el pas previ a la creació del teatrí amb número d’inventari 718, també conservat al Museu de Manresa.

 

Relació amb el Liceu

 

El mateix Mestres Cabanes explicava que fou en la resolució d’aquesta obra, les estances de la princesa Amneris, que va establir la teoria de l’angle mestre, que constitueix la seva aportació més rellevant a la perspectiva clàssica.

Els decorats d’aquesta òpera destaquen per la seva veracitat i la fidelitat històrica. Són considerats una de les obres mestres de l’escola catalana d’escenografia i un dels punts culminants de la trajectòria artística de Mestres Cabanes.

Entre els anys 1941 i 1956, Mestres Cabanes es fa responsable del taller escenogràfic del Liceu. Durant aquests anys crearà el cim de la seva obra escenogràfica amb la producció de sis títols complets: Ariadna auf Naxos (Strauss), Aida (Verdi), Canigó (Massana) i els títols wagnerians Die Meistersinger von Nürnberg, Siegfried i Tristan und Isolde, i dos de parcials, com Lohengrin i Parsifal.

 

Dates d'exposició

15 març 2022 - 30 octubre 2022

 

 

 

 

 

Museu de Manresa

Via de Sant Ignasi, 40
08241 Manresa

Consulteu el web del Museu de Manresa