Nomenament de Pau Casals com a professor de la càtedra de violoncel

Museu Pau Casals

4 de novembre de 1896

Document on es notifica a Pau Casals que ha estat nomenat professor de la càtedra de violoncel al Conservatori del Liceu per al curs 1896-1897. Va ser nomenat per la Junta Directiva a petició de la Comissió de Música, i es va proposar que tingués un sou de 25 pessetes mensuals, a més de la retribució que rebia per part de cada alumne inscrit a la seva classe.

Relació amb el Liceu

Pau Casals va trepitjar l’escenari del Liceu infinitat de vegades com a intèrpret amb el seu violoncel i també com a director al capdavant de l’Orquestra Pau Casals. Testimoni d’això són els múltiples programes de mà que s’han conservat. També va ocupar la càtedra de Violoncel al Conservatori del Liceu el 1896. Aquest document és el testimoni de la vessant pedagògica del mestre, que va començar de ben jove a exercir de professor, no només al Conservatori del Liceu, sinó també a l’Escola Municipal de Música de Barcelona el mateix any 1896.

Dates d'exposició

Juny 2022 - desembre 2022

Museu Pau Casals

Av. Palfuriana, 67